Miért indítottam el ezt a blogot?

Azért, mert

1.) én magam kíváncsi vagyok az Ön véleményére

2.) szeretném, ha mások is megismernék az Ön véleményét

a zenéléssel kapcsolatban. Természetesen a saját véleményemet, tapasztalataimat sem fogom véka alá rejteni, de ezek ismertetésére már működik a honlapom. Ezért itt csak azokat a gondolataimat fogom közre adni, amelyek ahhoz kellenek, hogy az Ön véleményét kiprovokáljam:-); ill. amelyek ott nem kerültek elő.

Csapjunk bele!

Ön szerint zene John Cage szobabútorokra írt műve? Ön és a barátai nem tudnának ugyanilyen hangok megszólatatásával "zenélni"? Az asztalt ütve, a lábával dobogva, kezével tapsolva, hozzá dünnyögve, beszélve szerintem Önök is tudnának zenélni. Vagy az mégsem lenne zene? Miért? Csak az a zene, amit tanult zenészek adnak elő? Vagy csak akkor, ha színpadon adják elő közönségnek? És ha egy stúdióban játszák lemezre, és Ön a lemezt hallgatja, az nem zene?

Ön szerint zene-e, ha a másfél éves éhes kisfiam a kanállal zörgeti az etetőszékét? És ha  a 12 éves Bodri kutyám zörgeti az üres tálját, mert itt az evés ideje?

Ön szerint zene, ha a gyerekeimmel (akik közül csak ketten tanultak zenélni) lavóron, fazékon, fedőn, reszelőn és poharakon "játszunk" valamit, amit "csak én" találtam ki, nem John Cage? És ha egy másik zenét ugyanezeken az eszközökön Ön talál ki az zene lesz-e vajon?

Mitől zene a zene? Mi az, amire nem mondhatjuk rá, hogy zene?

Zene-e az, ha egy számítógép szoftver hangokat szólaltat meg egy szintetizátoron? És ha ezek a hangok egy hegedű digitalizált hangjai? És, ha Pavarotti digitalizált hangjait szólaltatja meg a szintetizátor? És ha ez a bizonyos szoftver egy véletlengenerátor?

Zene-e az a hangözön, amit egy lyukas eresz alatt kint felejtett fazékra csöpögő vízcseppek keltenek?

Mitől zene a zene? Mi az, amire nem mondhatjuk rá, hogy zene?

Én ugyan már 2008.-ban nyilvánosságra hoztam az álláspontomat ebben a kérdésben, hogy vitára ösztönözzem Önt :-), ideírom az én meghatározásomat:

Zene: Tudatos hangkeltés mondanivaló kifejezése céljából.

Nagyon kíváncsi vagyok az Ön véleményére! Kérem, írja meg ide!
 

Szerző: SomTom  2010.01.16. 11:21 Szólj hozzá!

Címkék: zene közösségfejlesztés zenélés csapatépítő hallásfejlesztés

A bejegyzés trackback címe:

https://csapatepiteszenelve.blog.hu/api/trackback/id/tr521676454

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása